31 August 2010

CAHAYA MATA KEDUA

Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi , isteriku telah selamat melahirkan zuriatku yang kedua tepat jam 11.50 malam tanggal 23 Ogos 2010 bersamaan 13 ramadhan 1431Hijriah. Sepatutnya due 20hb Ogos tetapi terlewat 2-3 hari..

Awal pagi Isnin 23hb Ogos 2010 aku membawa isteri ke Hospital Kota Kinabatangan. Anak sulungku Ahmad Fikruzzahid aku hantar ke rumah pengasuh jam 11 pagi..Isteriku masih tidak merasa sakit sejak dari pagi.

Jam 3 petang isteri dibawa masuk ke level Room tempat bersalin. Start detik itu aku tidak bertemu ngan dia sehingga selamat melahirkan anak kedua.

Jam 5 petang aku bertanya sama misi keadaan isteriku, masih tiada perubahan. Aku balik rumah singgah bazar Ramadhan Kinabatangan beli nasik kerabu Ust. Mat dan berbuka puasa di rumah.

Jam 7 .30 mlm aku solat isyak di Masjid daerah Kinabatangan. Pastu pegi lagi ke wad.Masih tidak ada perubahan. Dan misi bagitau kemungkinan kena hantar Sandakan. Ah sudah..
kelam kabut aku ambik anak aku kat rumah pengasuh.

Bawa balik rumah tidorkan dia dulu.Kemas baju, pakaian dan sumbat dalam kereta BLM Saga aku. Jika terpaksa ke Sandakan malam tu aku dah standby sgt2.

Jam 9.45 malam aku bawa anak ke wad. Alhamdulillah isteri dah ada perubahan dan mulai sakit2 bilang nurse bertugas. Aku ngan Zahid lepak dalam wad 1st Class..bagi dia makan nasik, pastu tidorkan dia kat atas katil satu lagi.

Jam 12.10 pagi, isteriku tepon aku tanya aku di mana.. aku jawab aku di wad. Zahid? aku jawab zahid tidor kat wad jugak..jam 12.35 pagi isteri dan anak keduaku di bawa masuk ke dalam wad.. alhamdulillah..baby pempuan...sepasang sudah anakku.

Seminggu cuti tanpa rekod. Memang agak letih, tapi berbaloi..patut orang tua-tua ada kata: Penat jaga orang dalam pantang..kini aku merasa...dalam bulan Ramdhan lagi. Apapun segla puji bagi Allah yang memberikan aku kekuatan..

No comments:

Post a Comment

Ulasan pembaca;