21 May 2010

MEMANTAP UKHWAH MEMPERKASA UMMAH

Lama dah rasanya tak menulis dalam blog. Sibuk kot.. Yang sebenarnya tak da apa pun yang menyibukkan..saja-saja buat sibuk..
Dua tiga hari lepas aku dimintak ganti tempat seorang sahabat untuk menjadi hakim Festival Seni Islam Peringkat Kinabatangan 2010. Aku pun setuju sebab nak cari pengalaman.
Seawal jam 7 aku dah bergegas ke Dewan Sri Lamag untuk melaksanakan tugas. Sesampai sana takdak orang pun lagi.He2.. aku start enjin kereta pergi ke Masjid Baru Kinabatangan yang tersergam indah atas bukit.
Malam ni, kali pertama aku naik solat di masjid ni..Sungguh sejuk hati aku..tenang ja dalam masjid tersebut..Mungkin udara nyaman sebab masjid atas bukit. Macam seolah-olah sembahyang kat Masjid Besar Wilayah Persekutuan Jalan Duta pulak. kalau tidaj pun teringat solat kat Masjid Besar Maran. Takpa 29 Mei ni balik semenanjung.Insya Allah...
Tatkala menjadi hakim segalanya berjalan lancar.. alhamdulillah. Peserta pun tak ramai yang menyertai..Last sekali acara kompang selawat. Aku bahagian lirik lagu. Manakala Ustaz J bahagian Selawat..
Kumpulan pertama sudah mula menampar kompang. 5 minit berlalu paluan kompang masih bergema. Aku tak tau nak isi markah sebab belum ada lagu.. nak isi markah macam mana. Tengok sebelah; Ustaz J menggaru kepala jugak kerana belum ada lagu Selawat di nasyidkan..
Tiba-tiba ketua kumpulan kompang tersebut bersuara "wa billahi taufik wal hidayah wassalam ....." Sangkaan aku baru nak mula..rupanya sudah habis persembahannya.
nah..terketawa aku ngan Ustaz J.
Apa pun tahniah kepada semua pemenang. MEMANTAP UKHWAH MEMPERKASA UMMAH

No comments:

Post a Comment

Ulasan pembaca;